CheapTickets

Dag 2: Alcatraz, Fishermans Wharf, Golden Gate Bridge in San Francisco

Op de eerste volle vakantiedag in de Verenigde Staten brengen we 's ochtends om 9:30 uur een bezoek aan Alcatraz gevangenis in San Francisco. Vervolgens wandelen we lans de Fishermans Wharf naar de Golden Gate Bridge.

Alcatraz gevangenis in San Francisco

Alcatraz is het bekende en beruchte gevangeniseiland bij San Francisco. Het is de moeite waard om tijdens je rondreis langs de westkust van Amerika hier een kijkje te nemen.

Vanaf ons hotel is het een klein half uurtje lopen langs de boulevard, om bij pier 33 te komen. 's Ochtends zijn er best veel hardlopers op de boulevard.

Alcatraz gevangenis

Er is geen parkeermogelijkheid vlak bij pier 33. Vanaf die pier vertrekt de veerboot van Alcatraz Cruises naar het eiland.

Het is redelijk fris op de boot, dus neem een trui of een vest mee. De veerdienst vertrekt elk half uur.

De Nederlandstalige audiotour duurt ongeveer 1,5 uur. Dit lijkt erg lang, maar de tour is zeer afwisselend en bevat leuke verhalen en feitjes.

Totaal hebben we ons wel 3 uur lang kunnen vermaken op het eiland, waarmee de ochtend alweer voorbij is.

Alcatraz cel

Na Alcatraz zijn we doorgelopen naar de Fishermans Wharf (10 minuten lopen).

De Fishermans Wharf in San Francisco

De Fishermans Wharf in San Francisco is bekend om de zeeleeuwen die daar op vlotten liggen te zonnen, en vindt zijn oorsprong in het vissersleven.

De populaire pier 39 is omgebouwd tot een klein winkelcentrum met veel winkeltjes, restaurantjes, speelhallen en zelfs een draaimolen. Het is er gezellig druk!

Fishermans Wharf

De zeeleeuwen liggen aan de andere kant van het entertainment, aan het einde van pier 39.

Zeeleeuwen op de Fishermans Wharf

Golden Gate Bridge in San Francisco

Na de lunch, op pier 39, zijn we langs de boulevard richting de beroemde Golden Gate Bridge gelopen.

Deze brug is het gezicht van San Francisco en mag niet ontbreken op de foto's van je rondreis door West-Amerika.

De wandeling langs de paar kilometer lange boulevard van San Francisco leidt je langs veel toeristische trekpleisters; cruiseschepen, vissersboten, aquarium, oorlogsschepen, straatmuzikanten, souvenirwinkels en restaurants.

Nog een aantal kilometer verder beland je weer op een minder druk gedeelte van de boulevard langs zandstranden, van waar je mooie foto's kunt maken en kunt genieten van de rust.

Vanaf het strand hebben we een aantal foto's geschoten van de Golden Gate Bridge.

Golden Gate Bridge

Route

San Francisco looproute

« dag 1 | dag 3 »
Datum gepubliceerd: 23-09-2019 | Datum bijgewerkt: 16-08-2023 | Auteur:

Deel 'Bezoek aan Alcatraz en Golden Gate Bridge'

Deel dit bericht via social media met je familie, vrienden en collega's!

Bezoek de Alcatraz gevangenis op het eiland, maak foto's bij de Golden Gate Bridge en wandel langs de Fishermans Wharf in San-Francisco.

Over de auteur van 'Bezoek aan Alcatraz en Golden Gate Bridge'

Patrick (auteur en webmaster)

Auteur van deze content is Patrick. In september 2019 heb ik drie weken een rondreis door West-Amerika gemaakt met mijn vriendin, en alles wat ik gezien heb staat op deze website. Omdat er rondom zo'n rondreis veel te regelen valt, heb ik exact beschreven wat je moet regelen, welke route we gereden hebben en in welke hotels we overnachtten.

Ik werk niet voor een gerelateerd bedrijf of instelling, waardoor de informatie betrouwbaar en onafhankelijk is. De informatie is nauwkeurig verzameld op basis van betrouwbare bronnen en wordt regelmatig geüpdatet.