Booking.com

Dag 1: aankomst in San Francisco

De rondreis door West-Amerika begint met de heenreis naar de Verenigde Staten. De vlucht van Amsterdam naar San Francisco duurt 11 uur en je gaat 9 uur terug in de tijd.

Tijdens deze lange vlucht kun je je in het vliegtuig vermaken met redelijk recente films, spelletjes, muziek en meer. KLM verzorgt het eten en drinken gratis.

Om bij Schiphol te komen, hebben we goedkope treinkaartjes via Vakantieveiling.nl gekocht.

Vlucht Amsterdam naar San Francisco

Om 14.35 uur landen we op San Francisco International Airport (SFO). De koffers hadden we al binnen 10 minuten.

Bij de internationale terminal mag je geen voedsel het land mee in nemen, vanwege het mogelijk meedragen van ziektes. Wij hadden een appel bij ons en moesten deze inleveren voordat we verder konden.

Met Uber naar het hotel

Met Uber zijn we naar het hotel gebracht. Op de 3e verdieping van de internationale terminal kun je je laten oppikken. Volg de borden 'app pick up'.

Hotel - Harbour Court Hotel in San Francisco

Om ongeveer 14:00 uur komen we aan bij het Harbour Court Hotel in San Fransisco. Eigenlijk is het 23:00 uur Nederlandse tijd, maar als je direct gaat slapen duurt de jetlag nog langer.

Harbour Court Hotel in San Francisco

Chinatown en Union Square

Na een korte powernap zijn we naar Chinatown en Union Square gelopen. Chinatown heeft veel souvenirwinkels. Ook ligt er relatief veel vuil op straat in vergelijking met de rest van de stad.

Chinatown in San Francisco

Lombart Street in San Francisco (kronkel weg)

De volgende beroemde bezienswaardigheid in San Francisco is de kronkel weg. Lombart Street is een steile kronkelende weg door een mooie bloementuin.

Lombart Street in San Francisco

Bay Bridge in San Francisco

Er zijn hoge kantoren en weinig restaurants in de binnenstad. De straten dieper de stad in zijn behoorlijk steil. De Bay Bridge is 's avonds mooi verlicht.

San Francisco is een erg toeristische stad en daardoor behoorlijk duur. We verblijven er twee nachten om bij te komen van de reis en de stad de volgende dag goed te bekijken.

dag 2 »
Datum gepubliceerd: 23-09-2019 | Datum bijgewerkt: 16-08-2023 | Auteur:

Deel 'De vlucht van Amsterdam naar San-Francisco'

Deel dit bericht via social media met je familie, vrienden en collega's!

Rondreis West-Amerika start met de heenreis naar de Verenigde Staten. Vlucht van Amsterdam naar San Francisco duurt 11 uur en gaat 9 uur terug in tijd.

Over de auteur van 'De vlucht van Amsterdam naar San-Francisco'

Patrick (auteur en webmaster)

Auteur van deze content is Patrick. In september 2019 heb ik drie weken een rondreis door West-Amerika gemaakt met mijn vriendin, en alles wat ik gezien heb staat op deze website. Omdat er rondom zo'n rondreis veel te regelen valt, heb ik exact beschreven wat je moet regelen, welke route we gereden hebben en in welke hotels we overnachtten.

Ik werk niet voor een gerelateerd bedrijf of instelling, waardoor de informatie betrouwbaar en onafhankelijk is. De informatie is nauwkeurig verzameld op basis van betrouwbare bronnen en wordt regelmatig geüpdatet.